Terug

Vijf redenen voor een bedrijfspagina op pinterest

Hoewel de groei van Pinterest niet meer zo hard gaat als begin dit jaar, zal het sociale netwerk waarschijnlijk binnenkort de grens van 25 miljoen gebruikers doorbreken. Zo’n 200.000 unieke gebruikers van het digitale prikbord zijn afkomstig uit Nederland en het gros van hen (68 procent) is vrouwelijk. Omdat Pinterest is gebaseerd op het delen van plaatjes, werkt het goed voor producten met een sterke visuele aantrekkingskracht. Denk bijvoorbeeld aan de fotoboeken van onze klant Blurb. Toch zijn er nog maar weinig bedrijven in Nederland die een Pinterest-pagina hebben. Dat is vreemd, gezien de mogelijkheden die het platform biedt voor bedrijven.

5 goede redenen
In de intro gaf ik al enkele argumenten om te beginnen met Pinterest, maar er zijn nog vijf goede redenen om je eens te verdiepen in dit sociale netwerk:

  • Toon je gezicht: Door de visuele insteek van Pinterest laat je zien hoe jouw bedrijf in elkaar zit, waar je goed in bent en wat je bezighoudt. Zo kun je je kernwaarden in beeld communiceren;
  • Vindbaarheid: Sociale bedrijfspagina’s verbeteren de vindbaarheid van de organisatie in de zoekresultaten van Google en dat geldt ook voor Pinterest;
  • Integratie: Het is mogelijk om Pinterest te koppelen aan een website, Twitter- en Facebook-account. Die integratie zorgt voor meer traffic en bespaart tijd;
  • Viraliteit: Inspirerende foto’s die worden geplaatst en gedeeld op Pinterest hebben de mogelijkheid viraal te gaan. Het is dan ook slim ze te voorzien van een watermerk of logo;
  • Onderscheiden: Laat je innoverende kant zien door te starten met Pinterest en kom eens op een andere manier (direct!) in contact met je doelgroep.

Tijdrovend?
Hoewel het opzetten van een Pinterest-pagina lastig en tijdrovend lijkt, valt dit in de praktijk reuze mee. Ga naar de site, maak een account aanen neem even de help-pagina door. Als je weet hoe de knoppen werken, is het aanmaken van een board en het vullen met interessante content zo gepiept. Zoek je een voorbeeld, neem dan eens een kijkje op onze Pinterest-pagina!

Share this:

>
Volgende blog Brand ambassadors: Werkt het echt?