Terug

DEEPR BEZOEKT DREAMFORCE IN SAN FRANCISCO

Namens het Deepr team heeft Christine haar ervaring gedeeld over het Dreamforce event in San Francisco. Deepr is een zusje van Whizpr.

Had een jaar geleden aan mij gevraagd wat Dreamforce is en ik had je niets meer dan een glazige blik gegeven. Vraag het me nu, en ik geef je een glimlach. Ongelooflijk en overweldigend om om mee te maken hoe deze week één van onze Deepr klanten een groot deel van San Francisco blauw liet kleuren. Eén en al inspiratie, positiviteit en toekomstmuziek. 170.000 registraties, een super strakke organisatie, bijna 3.000 sessies, Marc Benioff, RED, U2, Melinda Gates, heel veel inspiratie, trailblazers, monniken en meditatie, veelbelovende start-ups, afgezette straten, de Salesforce Tower, borrels op prachtige locaties en dat alles in San Francisco. Dreamforce is eigenlijk niet te omschrijven in woorden. Een typisch gevalletje, ‘je had er bij moeten zijn.’ Deepr had het voorrecht samen met een toffe groep journalisten onderdeel uit te maken van Dreamforce, en dat was pretty amazing. Alleen al vanwege de mooie en inspirerende verhalen van de vele klanten waaraan Salesforce zijn succes te danken heeft. Van Coca-Cola tot aan Suitsupply uit eigen land met allemaal een uniek verhaal. Ze hebben één ding gemeen; naast het feit dat iedereen trots is om met de techniek en cloud van Salesforce te werken, is vrijwel iedereen er van overtuigd met techniek de wereld een stukje beter te maken of soms net even wat makkelijker. Zo sprak ik Emark, het bedrijf uit Haarlem waar Salesforce onlangs in investeerde, dat ze tijdens een presentatie bij Universiteit Berkley van dichtbij konden zien hoe een robot leert en de studenten hier onderzoek naar doen. Synchronisatie maar dan door een zelfdenkend apparaat. Wanneer deze technologie volledig en foutloos in de toekomst werkt, kan dit betekenen dat we straks geopereerd worden door dit soort robots. Als dat geen American grouphug waard is…

Inmiddels is de hectiek (helaas) voor ons klaar en heb ik ons fijne groepje een vrijdag uitgezwaaid. De amazingness blijf ikzelf nog even vasthouden, door het nagenieten van Dreamforce maar ook om de tijd te nemen voor de bekende tourist traps van San Francisco. Vanaf Fishersman Wharf zie ik nog wat verloren Dreamforce badges ronddwalen die tussendoor nog even een toeristisch uitstapje hebben gemaakt. Yep, ze zijn all over the place. Twee mannen zie ik met een über teruggaan richting het Moscone Center. Mijn badge is inmiddels af, maar ik merk dat ik toch nog enigszins verbondenheid voel met de Dreamforce-mannen.

Wat mij betreft volgend jaar weer!
Dreamforce

Share this:

>
Volgende blog Bijvangst van de extended buyers journey