Terug

Het Verschil Tussen Marketing, PR en Branding

PR is onderdeel van de marketingmix, maar toch een totaal andere discipline. Binnen veel organisaties zijn deze disciplines gescheiden en verzinnen de professionals ieder hun eigen acties. Maar wat is nu het verschil tussen marketing en PR. Met name binnen social media zie je dat die scheidslijn steeds verder vervaagt. De infographic hieronder laat op zeer subtiele wijze het verschil zien tussen marketing, PR, reclame en branding.

We love it!

 

Wat is de plek van PR in de marketingmix?

Marketing. PR en advertising verschil

Boodschap

Wat het meest opvallende is in dit voorbeeld, dat het gaat om dezelfde boodschap. Wij komen in praktijk nog regelmatig tegen dat de PR boodschap afwijkt van de slogans in marketing. Marketeers kijken eerder naar wat ‘lekker bekt’, terwijl PR-professionals veelal inhoud willen geven. Iedere discipline dient zijn doel, maar belangrijk is dat de boodschap hetzelfde is. Dat is de enige manier om een solide reputatie op te bouwen.

We denken graag met je mee over jouw boodschap en hoe je deze het best overbrengt!

Lees verder: Wat doet Whizpr?

Share this:

>
Volgende blog Zes tips voor wanneer je bij een PR-bureau start