Terug

Inbound marketing: de kracht van kwalitatieve content

Lotte Spaan

Het is steeds makkelijker om te ontkomen aan ongewilde marketinguitingen, en toch word je nog steeds van alle kanten (zowel online als offline) gebombardeerd met pushy uitingen. Je weet inmiddels dat ik een haat-liefdeverhouding heb met reclame. I hate it but i love it… Ik kan zo blij worden van vette, goed afgestemde campagnes!

We geloven bij Whizpr dat we aan de hand van strategische verhaallijnen het verschil kunnen maken voor onze klanten en zo bouwen aan liefde voor hun merk. Niet spammen, maar klanten naar binnen trekken met kwalitatieve content. Laat daar nou de basis liggen voor inbound marketing! We hebben daarom, als aanvulling op onze PR- en digital marketingoplossingen, ook inbound marketing toegevoegd aan ons portfolio. Hiermee zijn we in staat nóg beter aan te sluiten op de buyers journey, op basis van kwalitatieve content.

Wat is inbound marketing?

Inbound marketing pas je toe om je doelgroep door middel van kwalitatieve content naar je toe te trekken, en bij je te houden. Op een heel natuurlijke manier, wanneer je doelgroep hier behoefte aan heeft (als ze via Google op zoek gaan bijvoorbeeld). Vanuit PR-perspectief doen we dit eigenlijk al jaren. We leggen de nadruk op kwalitatieve content in combinatie met digitale tooling, zodat we een hoger rendement voor onze klant creëren.

Marketing-gigant Hubspot ontwikkelt software waarmee een dergelijk traject optimaal is in te richten. Sinds begin dit jaar zijn we daarom officieel partner en leveren we alle diensten die bij deze marketing software horen.

Evenwichtige marketing mix

Door middel van inbound marketing kunnen we onze klanten nu dus nóg beter servicen over hun totale customer journey. De content die we genereren voor bijvoorbeeld een PR-campagne is op veel meer manieren in te zetten. Duurzaam! En in de verschillende stadia van de customer journey, voor een optimaal effect.

In een inbound marketing traject beginnen we met het definiëren van marketing-segmenten en het inzichtelijk maken van de huidige klanten plus het groeipotentieel in de markt. Op basis daarvan creëren we een marketingmix voor die specifieke situatie. Deze laden we met kwalitatieve content voor de verschillende buyer persona’s. En laat ons daar nou jarenlang ervaring mee hebben…

Inbound marketing is dus dé aanvulling op PR en digital marketing die de hele customer journey bespeelt. Wij zijn enthousiast, hier zul je in de toekomst dus veel meer over lezen op onze blog!

Maar wat is nou een goed verhaal? Ontdek het in dit blog:

Share this:
>
Volgende blog Wat kunnen we leren van Dotan en zijn trollenleger?