Terug

Wat maakt bedrijfsbloggen succesvol?

Willemijn Vader

Hubspot postte recentelijk een blog over de ontwikkeling en het succes van blogging en dan specifiek gericht op bedrijfsblogging. Dit naar aanleiding van onderzoek van Orbit Media. Een aantal van de resultaten herkennen wij. Er wordt bijvoorbeeld steeds meer tijd besteed aan een blog, gemiddeld zo’n drie uur. Dit komt met name omdat blogs steeds langer worden, gemiddeld meer dan 1000 woorden. Uit het onderzoek blijkt de langere blogs meer resultaat opleveren. Het gebruik van foto’s en video neemt ook steeds meer toe in bedrijfsblogs. Om een blog te promoten worden verschillende tactieken ingezet, zoals social advertising en e-mail promotie. De meest effectieve manier om de blog onder de aandacht te brengen van de lezers is echter de inzet van paid media en influencers. Het bijhouden van analytics geeft inzicht in het resultaat en daarmee kun je de performance be├»nvloeden.

Als bureau adviseren wij onze klanten op al deze gebieden. Wij hebben onder andere ervaring in het schrijven van teksten die aantrekkelijk zijn voor de doelgroep, wij weten wat werkt in de media en hebben een sterk netwerk van pers en influencers opgebouwd. Daarnaast snappen we analytics zodat we kunnen sturen op resultaat. Bekijk onderstaande infographic en zie in hoeverre je als bedrijfsblogger in staat bent om al deze succesfactoren in te zetten. Wij helpen je graag daarbij.

bedrijfsbloggen-1

Bekijk de complete infographic hier.

Share this:

>
Volgende blog Het regent events