Terug

Vijf tips voor betere partnerships

Afgelopen week was ik aanwezig bij ADE voor een toffe samenwerking tussen Dropbox en het Amsterdam Dance Event. Twee dj’s en een kunstenares lieten muziek en kunst samenkomen in een leegstaande galerie in hartje Amsterdam. Het werd een avond vol van creatieve inspiratie voor alle aanwezigen. Maar waarom is de ene samenwerking een succes en de andere niet? Hieronder vijf tips voor betere partnerships:

1. Wees een match
Het klinkt zo logisch, maar toch zien we nog vaak dat een boegbeeld of ambassadeur een totale mismatch vormt met een merk. Wanneer mensen jullie niet als match zien, is je samenwerking aanzienlijk minder succesvol.

2. Wees niet fake
Zorg dus dat je werkt met partijen die jouw merk begrijpen en er persoonlijk ook affiniteit mee hebben. Door geforceerde partnerships prikt iedereen heen.

3. Versterk elkaar
De beste partnerships zijn die waarin je elkaar op natuurlijke wijze versterkt. Vul elkaar aan en zorg dat je allemaal iets bij kunt dragen.

4. Leer elkaar kennen
Neem de moeite neemt om elkaar te leren kennen. Kijk bovendien heel goed naar wat je verwacht van de partnership en spreek met elkaar af wat de gewenste uitkomst moet zijn.

5. Maak het onderdeel van een groter geheel
Bovenal moet een commerciële samenwerking een logisch onderdeel uitmaken van je communicatiestrategie. Dat lijkt een open deur, maar wij zien het hier nog regelmatig aan schorten.

Wil je meer weten over event marketing? Lees de blog van Mandy Willemsen over de voor- en nadelen van beursdeelname.

BEURSDEELNAME, ONDERDEEL VAN EEN GEÏNTEGREERDE COMMUNICATIEAANPAK?

Share this:
>
Volgende blog Beursdeelname, onderdeel van een geïntegreerde aanpak?