Terug

Vijf manieren om het Facebook-bereik van je merk te vergroten

Bij Whizpr worden we regelmatig geconfronteerd met de vraag hoe klanten zonder extra kosten te maken hun bereik op Facebook kunnen vergroten. Op Mashable vonden we een artikel dat hier een aardig antwoord op geeft. Daarom een korte vertaling:

1) Mind Your Content
Met stip op 1 natuurlijk: kwalitatief hoogstaande content is de belangrijkste factor om het Facebook-bereik van je merk uit te breiden. Als het gaat om het soort content zijn foto’s de meest aantrekkelijke vorm van inhoud die merken kunnen plaatsen.

2)  Ken je publiek
Via Facebook Insights kom je er snel achter of je fans content bekijken op hun pc, op hun mobiele apparaat of het liefst reageren op video’s bijvoorbeeld? Hebben ze liever een of twee berichten per dag? Onderzoek dit en speel erop in.

3) Wees to the point en beknopt
Meerdere studies tonen aan dat te lange Facebook-content ongelezen blijft en lezers niet aanmoedigt tot actie. Korte, licht verteerbare berichten maken interactie het makkelijkst.

Het stellen van vragen aan je fans is ook een prima manier om een reactie aan te moedigen en houdt je bericht zichtbaar. Uit onderzoek blijkt dat gebruik van de woorden ‘waar’, ‘wanneer’, ‘zou’ en ‘moet’ de betrokkenheid van consumenten verder verhoogt.

4)Waardeer betrokkenheid
Fans willen weten of hun favoriete merken ook daadwerkelijk naar ze luisteren. Dit zien veel sociale media  vaak over het hoofd. Beantwoord vragen in het opmerkingenveld of zeg gewoon: “Bedankt!” Zorg ervoor dat je je fan vervolgens weer tagt in je reactie zodat deze ook worden geïnformeerd over je reactie. .

5) Maak vrienden van vrienden
Vrienden van fans zijn uiterst belangrijk. Ze zullen sneller de Facebook-pagina van een merk dat hun vrienden al liken bezoeken en zelf fans worden. Zorg dus dat je veel interactie hebt met je bestaande fans, zodat hun vrienden alle likes en comments voorbij zien komen en voor je het weet heb je er weer een fan bij.

Share this:

>
Volgende blog Het Verschil Tussen Marketing, PR en Branding