Doel

Logitech heeft een lijn producten geselecteerd die voldoen aan een belangrijke randvoorwaarde: ze dragen bij aan de productiviteit van de eindgebruiker. Hoog tijd om deze productlijn te activeren, binnen de juiste doelgroep! Niet de makkelijkste taak, het laden van de term succes…

We kozen voor de professional die overal efficiënt en zorgeloos wil kunnen werken, zowel op kantoor als onderweg. Omdat deze doelgroep (los van zzp’ers en freelancers) vaak ook werkt met hardware van zijn werkgever, vulden we de doelgroep aan met iedereen die zijn hobby serieus neemt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan designers, coaches of tekstschrijvers.

De activatie die we bedachten leidde uiteindelijk naar productpagina’s bij de daarvoor geselecteerde retailers (Bol.com, Coolblue, Alternate en Mediamarkt).

 

Doordat anderen ons verhaal vertelden, kwam het veel geloofwaardiger over. Dat laat deze campagne zien!

Freek - Whizpr

Hardware draagt niet per definitie bij aan onze productiviteit. Iedereen kent de voorbeelden van haperende muizen en toetsenborden door lege batterijen of slechte verbindingen. Deze afleiding is funest voor de moderne professional, die overal (ook onderweg) bezig en bereikbaar is.

Logitech helpt bij het verbeteren van prestaties. Dit doen ze door ergernissen met hardware weg te nemen, zodat de professional zich kan focussen op wat hij moet doen. Cruciaal voor iedereen die zijn werk serieus neemt! De productlijn die hiervoor specifiek is geselecteerd, beschikt over cruciale USP’s voor productief werken.

De pay off was dan ook: ‘Neem je werk of hobby serieus, kies voor succes!’

De tactics

In deze campagne hebben we ons gericht op alle fases van de customer journey. Daarbij hebben we zowel pr- als marketing-tactics ingezet.

De online campagne die we voerden bestond in eerste instantie uit een bannercampagne op platforms die zeer specifiek aansluiten op deze campagne. Daarnaast voerden we de messaging natuurlijk ook door op de beschikbare social media kanalen. Hiermee zorgden we voor de gewenste clicks naar landingspagina’s bij etailers, met een interactieratio van bijna een half procent slaagden we daar prima in!

We wilden lading geven aan de term ‘succes’, wat betekent dit nou eigenlijk voor mensen? Om hier het juiste antwoord op te krijgen besloten we een video op te nemen waarin we mensen op de Amsterdamse Zuidas vroegen wat succes voor hen inhoudt en wanneer ze het ervaren. Deze video activeerden we vervolgens op YouTube. Uiteindelijk keek negen procent de video helemaal uit, gemiddeld werd er elf seconden naar onze video gekeken. Dit was boven verwachting, de kracht van persoonlijke content!

Daarnaast beseften we dat een samenwerking met de juiste influencer ons zou helpen bij het laden van de term succes. Jorg Ruis bleek een schot in de roos, als bedrijfscoach en -motivator sluit zijn verhaal perfect aan op onze campagne en was hij dan ook graag bereid samen te werken. De interactiereatio van Jorg met zijn doelgroep was met drie procent precies waar we naar zochten.

1.1 Miljoen impressies
7.612 Clicks/Interacties
1.700 Uren (eigen) video gekeken
0.68 Interactieratio
>
Volgende case VMware – KPN Digital Dutch