Het verhaal

De digitale transformatie brengt vele uitdagingen met zich mee, organisaties die hier juist mee omgaan behalen grote voordelen ten opzichte van hun concurrentie.

Organisaties stappen zodoende massaal over van het gebruik van traditionele datacenters (die veel ruimte in beslag nemen en veel stroom verbruiken) naar opslag, app’s, netwerken en workloads in de cloud. Een hybride cloud-model (combinatie tussen de public- en private-cloud) is hierin de meest voordehand liggende oplossing. Helaas voor de IT-afdeling werkt niet elke afdeling vanuit dezelfde soort cloud. Medewerkers werken met verschillende systemen, app’s en opslaglocaties (denk vooral eens na waar jouw bestanden allemaal staan opgeslagen).

Dit neemt risico’s met zich mee op het gebied van bijvoorbeeld security, kosten en efficiëntie. VMware helpt IT-managers deze risico’s te managen en biedt C-level executives bovendien inzichten hoe zij hun strategie hierop kunnen bijsturen.

Whizpr VMware Cross Cloud  

Tactics

Deze campagne is gebouwd op een tweetal blogreeksen (van in totaal twaalf blogs, inclusief video-content). De eerste reeks blogs gaat in op de risico’s waar IT-managers mee te maken hebben tijdens de digitale transformatie van hun organisatie, en hoe ze die kunnen managen. Deze blogreeks vertelt het hele
verhaal voor IT managers en leidt uiteindelijk tot een conversiepagina waar bezoekers de “Guide For Cloud Management” konden downloaden, na
achterlaten van contactgegevens.

De tweede reeks blogs ging in op de uitdagingen van de moderne CIO (kosten, snelheid, efficiëntie en concurrentievermogen) en met welke oplossingen VMware hier vervolgens op inspeelt. Samen vertelden de blogs dus het hele verhaal van VMware op dit gebied. Uiteraard konden bezoekers van de blog eenvoudig door
de content navigeren, om de content op eigen tempo te consumeren.

Beide reeksen hebben we via LinkedIn, Facebook en Twitter bij een relevante doelgroep onder de aandacht gebracht. De targeting bleek goed ingesteld,
getuige de vele clicks en de kwaliteit van het bezoek aan de blog!

Middels retargeting waren we in staat om lezers van de blogs te bereiken met nóg meer relevante content uit de campagne. De relevantie van onze retargeting werd onderstreept door de tijd die bezoekers die zodoende nog eens terug kwamen gemiddeld op deze pagina’s doorbrachten (ruim 3 minuten!).

Quotes

Ron Grevink (VMware)

“Content marketing heeft alles te maken met het delen en beschikbaar stellen van relevante informatie voor de juiste doelgroep. In de keuze voor cloud-oplossingen willen wij voor onze klanten allereerst een kennispartner zijn. Samen met Whizpr hebben een tweetal blogreeksen opgezet, één specifiek voor IT-manager en één specifiek voor CIO’s. Resultaat: 79 vervolggesprekken over VMware Cross-Cloud oplossingen.”

Winnie Silvertand (Whizpr)

“De VMware Cross Cloud-campagne is wat mij betreft hét toonbeeld van een nauwkeurig afgestemde campagne waarbij we relevante content (bestaand & door onszelf ontwikkeld) hebben gedistribueerd, met als einddoel: conversie. Zo bespeelden we de hele buyers journey!”

561.275 Bereik
2.184 Clicks
0.39 Click Through Rate
1.51 Gemiddelde tijd op blogs
3.00 Gemiddelde tijd op blog na retargeting
79 Conversies

Ben jij ook geïnteresseerd in een geïntegreerde campagne? We denken graag met je mee hoe we marketing- en pr tactics optimaal kunnen combineren!

Of lees verder! Whizpr blog: de kracht van content die elkaar logisch opvolgt.

>
Volgende case Visions Connected – Skype Meeting Access