VMware

EEN IT-ORGANISATIE MET WERELDWIJD MEER DAN 75.000 PARTNERS

VMware’s software drijft ‘s werelds meest complexe digitale infrastructuur. Het compute-, cloud-, mobility-, networking- en security-aanbod van het bedrijf stelt organisaties in staat hun IT-omgeving schaalbaar, efficiënt en veilig in te richten. VMware heeft wereldwijd meer dan 500.000 klanten en zo’n 25.000 medewerkers.

1. UITDAGING

DECISION MAKERS BIJ PROSPECTS NEMEN LASTIGE BESLISSINGEN IN EEN SNELLE MARKT

De producten en diensten van VMware zijn doorgaans niet eenvoudig te begrijpen, dit geldt ook voor een technisch onderlegde doelgroep. De ontwikkelingen volgen elkaar in deze branche bovendien in rap tempo op en een aankoopbeslissing heeft vaak nogal wat voeten in de aarde. Het is daarom belangrijk dat degene die een beslissing maakt goed geïnformeerd is.

2. HULPVRAAG

HOE KUNNEN WE DECISION MAKERS JUIST INFORMEREN OVER HUN CLOUD-KEUZE?

Op welke manier kunnen we IT-managers en CIO’s (de doelgroep van deze campagne) informeren over de mogelijkheden die er zijn op het gebied van het werken vanuit de cloud? Een belangrijk uitgangspunt hierbij is de conversiepagina binnen het VMware-domein waar geïnteresseerden meer informatie over de VMware’s Cross Cloud-propositie kunnen downloaden.

3. ONZE AANPAK

HOOGWAARDIGE CONTENT PROMOTEN OP SOCIALE MEDIA

In een tweetal blogreeksen waren we in staat om uit te leggen wat de Cross Cloud-propositie van VMware inhoudt. Deze blogs presenteerden we aan de zeer specifieke doelgroep op sociale media. Bovendien konden we, middels vooraf ingestelde pixels, bezoekers van deze blog nogmaals bereiken.

4. RESULTATEN

LEADS IN EEN HIGH END DOELGROEP

Door op het juiste moment gebruik te maken van retargeting op verschillende sociale media hebben we de doelgroep nogmaals bij de campagne kunnen betrekken. Het verkeer vanuit deze retargeting-campagne bleef tweemaal zo lang op de pagina, dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een significant aantal leads in een zeer specifieke doelgroep.

RON GREVINK (VMWARE)

“Contentmarketing heeft alles te maken met het delen en beschikbaar stellen van relevante informatie voor de juiste doelgroep. In de keuze voor cloud-oplossingen willen wij voor onze klanten allereerst een kennispartner zijn. Samen met Whizpr hebben we een tweetal blogreeksen opgezet, één specifiek voor IT-managers en één specifiek voor CIO’s. Resultaat: 79 vervolggesprekken over VMware Cross-Cloud-oplossingen.”

560 Bereik (x 1.000)
2.184 Klikken
1.51 Gemiddelde tijd op blogs
79 Conversies

CONTACT

Benieuwd naar de details van deze case? We vertellen er graag veel meer over.

 

Neem contact op

 

>
Volgende case Logitech – Kies Voor Succes