Het verhaal

Flexibiliteit is een belangrijk uitgangspunt bij het inrichten van een IT-infrastructuur. Hierdoor kunnen organisaties snel inspelen op technologische ontwikkelingen en veranderingen in de markt.

Met een hybride cloud-model kunnen organisaties zelf bepalen of een workload in de private of public cloud of juist in het eigen datacenter willen draaien. VMware Cloud on AWS biedt het beste van alledrie: workloads altijd naadloos van en naar de AWS cloud verplaatsen, maar wel beheerd vanuit de bekende VMware-omgeving. KPN is de eerste VMware-partner in Nederland die deze propositie aanbiedt.

Tactics

Voor het evenement

We zijn gestart met een afgewogen social media-campagne, gericht op volgers van onze trouwste influencer base die we in kaart brachten met de tool Onalytica. Deze campagne leidde naar een door ons geschreven blogpost over de samenwerking tussen VMware, AWS en KPN met link naar de conversiepagina.

Door het plaatsen van een retargetingscript op de blog konden we bezoekers later nog eens bereiken via Facebook, Twitter en LinkedIn. Daarnaast hebben we een AdWords search-campagne opgezet om relevant zoekverkeer naar de conversiepagina te leiden.

Tijdens het evenement

Tijdens het evenement hebben we live uitgezonden op social media, naast de social posts (mét foto’s) die we plaatsten. Zo betrokken we ook de thuisblijvers bij het evenement! Daarnaast interviewden we de directeuren van VMware en KPN, we gingen in op de samenwerking en wat deze betekent voor de Nederlandse markt.

Na het evenement

We plaatsten na het evenement nog een blogpost waarin de samenwerking tussen VMware en KPN werd uitgelegd. Deze voorzagen we tevens van relevante video-content: de media-interviews die we hebben gehost. Techzine heeft daarnaast een mooi verhaal gepubliceerd.

Quotes

Ron Grevink (VMware)

“Deelname aan een event moet nooit een op zichzelf staan doel zijn, maar onderdeel zijn van een geïntegreerde marketingcampagne. Samen met Whizpr hebben we een campagne gebouwd waarin PR, digital marketing, social marketing en event marketing naadloos op elkaar waren afgestemd. Dit heeft geresulteerd in een groter (online) bereik, hogere aantallen bezoekers op de stand en uiteindelijk een stevige portefeuille aan nieuwe opdrachten.”

Paul Maris (Whizpr)

“Dit is een prachtig voorbeeld van een project waarin we in relatief korte tijd optimale prestaties hebben neergezet. Een aanpak met zowel PR-, marketing- en digital-componenten die optimaal op elkaar zijn afgestemd. Geïntegreerde communicatie in optima forma met duidelijke doelen, deliverables en mooie resultaten.”

727.677 Bereik
3.969 Clicks
1.47 Gemiddelde tijd op blogpagina
10 Een fantastisch geïntegreerde campagne!

Ben jij ook geïnteresseerd in een geïntegreerde campagne rond een evenement? We denken graag met je mee hoe we marketing- en pr tactics optimaal kunnen combineren om jouw deelname te optimaliseren!

Of lees verder! Whizpr blog: Beursdeelname, onderdeel van een geïntegreerde aanpak?

>
Volgende case VMware – Cross Cloud