Terug

Via een Y-splitsing naar groei en vitaliteit

Annerieke Kamphuis

De kogel is door de kerk. De samenwerking tussen Willemijn en mij is beëindigd, waardoor ik nu als enige de leiding heb over Whizpr en Deepr. Samen hielpen we oprichter Ward zijn droom realiseren: een betrouwbaar pr-bureau op het gebied van technologie en lifestyle. Vervolgens gunde hij het ons Whizpr van hem over te nemen. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een gerenommeerd bureau voor pr én Digital Marketing. Een paar jaar terug hebben we Deepr opgericht, dat zich volledig toelegt op geïntegreerde communicatie. Zowel om in te spelen op de nieuwe trends en vereisten van ons vak, alsook om de veelzijdigheid van onze medewerkers extra ruimte te geven. Daar gaan we de komende tijd extra aandacht aan schenken.

Er zijn maar weinig vakgebieden die zó onderhevig zijn aan verandering als het communicatievak. Ergens onderweg wilden Willemijn en ik wat anders voor de bedrijven en onszelf – het kruispunt in de verte bleek een Y-splitsing te zijn. Vandaar dat nu, met de overdracht van Willemijns aandelen aan mij, een samenwerking van 15 waardevolle jaren is beëindigd. De afgelopen tijd was veeleisend, maar ook een van de meest leerzame periodes die ik bij Whizpr heb doorlopen. Er zijn in het leven grotere uitdagingen dan lekker rondhuppelen in een bloementuin. De pittigste periodes vormen je uiteindelijk het meest.

Dichter bij de klant, meer rendement
Het afgelopen jaar leerde ik hoe de bereidheid aan zelfonderzoek te doen, en te leren van anderen, bijdraagt aan de vitaliteit van de mensen die dagelijks hun talent voor jouw bedrijf inzetten. En voor je organisatie als geheel. Juist door deze keuze ben ik gaan inzien hoe wij nóg dichter bij onze klanten kunnen staan, om ze te helpen geïntegreerd te denken en te handelen – met als doel een groter rendement.

Veranderende markt: vertrouwen cruciaal
We voelen vaak een sterke band met onze opdrachtgevers. We kennen elkaar goed door de belangstelling die over en weer wordt getoond. Een sterke band en gelijkwaardigheid stimuleer en waardeer ik, omdat het leidt tot de beste samenwerking en resultaten. De markt verandert sterk, waardoor vertrouwen in elkaar cruciaal is. Ik vind het belangrijk mee te gaan met de eisen die de veranderende markt aan de klant en aan ons stelt, en tegelijkertijd aan te blijven sluiten bij de mogelijkheden van de klant.

Focus gezondheid en effectiviteit organisatie
Mijn eerste doel voor Whizpr en Deepr is meer integratie creëren tussen onze teams. Centraal daarin staat de groei en vitaliteit van mens en organisatie. Wat onze klanten daarvan ervaren? Vooral een toegenomen, sterke focus op de gezondheid en de effectiviteit van de organisatie, aan de hand van een krachtige missie en visie. De helderheid die wij nastreven komt het vertrouwen en de ontspanning in ons totale netwerk ten goede.

Nieuwe levensfase: voor iedereen een bijzondere plek
We nemen afscheid van een behoorlijk hectische periode en kijken vol nieuwe inspiratie vooruit. Eerst gaan we ons richten op consolidatie en gunnen we onszelf een bijzondere plek in de etalage van geïntegreerde communicatie. Die zichtbaarheid gaan we realiseren op een manier die onze creatieve vermogens stimuleert, en de hechte relaties met onze klanten. Na het afscheid van Willemijn – het ga je goed! – zijn we nu aanbeland in een nieuwe levensfase voor Whizpr en Deepr. Daar verheug ik me enorm op.

Share this:

>
Volgende blog Marketing als een zoete, sappige perzik